Het Parochiehuis en secretariaat

Boxmeer

Het Parochiehuis is gelegen aan de van Sasse van Ysseltstraat in Boxmeer. Het is de centrale plek voor alle activiteiten vanuit de parochie, behalve de kerkvieringen. Daar is ook het secretariaat van de parochie gevestigd. Gastheren en gastvrouwen (de receptie) staan de  bezoekers te woord voor al je vragen (ook per telefoon).

De werkgroepen van de parochie komen bij elkaar voor overleg in Het Parochiehuis, de koren, Ook het Basilicakoor repeteert in Het Parochiehuis, de voorbereidingen voor de Eerste Communie en het Vormsel worden er gehouden en de jaarlijkse Nieuwjaarsreceptie vindt er plaats. Maar ook een aantal maatschappelijk gerelateerde organisaties vergaderen regelmatig in één van de zalen.

Contactgegevens Het Parochiehuis Boxmeer

Van Sasse van Ysseltstraat 8

5831 HD Boxmeer
secretariaat@onzelievevrouweparochie.nl

Openingstijden op werkdagen ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur

Secretariaat

Ad Voesten is secretariaatsmedewerker van het parochiesecretariaat. Hij is op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9:00 tot 12.00 uur bereikbaar in Het Parochiehuis.

De gastheren en gastvrouwen

De deur van Het Parochiehuis staat open voor een praatje, het indienen van een misintentie, het afhalen van een inschrijvingsformulier voor de Eerste Communie of het Vormsel of voor welke vraag dan ook. Elke dag is er een gastheer of gastvrouw aanwezig. Om 10:00 uur is de koffie klaar, iedereen is daarbij welkom. De aanwezigheid van de gastheren en –vrouwen is als volgt:

Maandag:  Ruud Olieslagers
Dinsdag:  Hanneke van den Brink
Woensdag:
 Hanneke van den Brink en Jeanne Nabben
Donderdag:
 Karina Janssen
Vrijdag:
 Karina Janssen

In Vortum-Mullem en Sambeek is geen steunpunt. Voor info of opgeven van misintenties verwijzen we je naar Het Parochiehuis in Boxmeer.

Bereikbaarheid van pastores, secretariaat en Het Parochiehuis

Het pastorale team is 24 uur bereikbaar via het parochiehuis (0485) 57 32 77 en het noodnummer 06-12089054  (ook te beluisteren via het antwoordapparaat van Het Parochiehuis).

Het secretariaat is aanwezig op maandag, dinsdag-, woensdag- en vrijdagmorgen.

De gastheren en gastvrouwen staan je te woord en nemen op werkdagen de telefoon op tussen 9:00 en 12:00 uur.

Kun je de gastheer of gastvrouw van de receptie niet bereiken, spreek dan s.v.p. duidelijk een bericht in op het antwoordapparaat. Je wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld. De telefoonbeantwoorder meldt wat je moet doen als je de pastor dringend nodig hebt.

In mei 2019 ontving onze parochie de gemeentelijke fairtrade sticker 'Ook zij handelen fair'. Onder andere omdat wij er bewust voor kiezen om koffie en thee te schenken die voldoet aan het fairtrade keurmerk. Wij hebben toegezegd aandacht te (blijven) besteden aan de fairtradegedachte.